Обяви и съобщения
ОБЯВЛЕНИЕ НА ОСНОВАНИЕ ЧЛ.26, АЛ.3 И АЛ.4 ОТ ЗАКОНА ЗА НОРМАТИВНИТЕ
23.11.2020

ОБЯВЛЕНИЕ ПО РЕДА НА ЧЛ. 26, АЛ. 3 ОТ ЗАКОНА НА НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ

 

     ОТНОСНО: Проект за изменение и допълнение на Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

     На основание чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативите актове, регламентиращ задължението на съставителя на проект на нормативен акт за публикуването му с цел информираност на населението и прозрачност в действията на институциите, уведомяваме всички заинтересовани лица, че в 30-дневен срок от публикуване на настоящото обявление на интернет страницата на Община Рудозем се приемат предложения и становища, относно така изготвения проект за изменение и допълнение на Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

  1. Причини, налагащи приемането на подзаконовия нормативен акт:

      На територията на община Рудозем действа приетата Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. Като подзаноков нормативен акт, приет на основание чл. 8 ал. 2 от Закона за общинската собственост, с него са регулирани обществените отношения на територията на общината, свързани с реда за извършване на разпоредителни сделки с общински имоти, учредяването на ограничени вещни права, правилата и условията за сключването на сделките за управление на недвижими имоти и т.н.      Някои изменения в Закона за общинската собственост, както и практиката по прилагането на наредбата до момента, налагат актуализиране и прецизиране на отделни разпоредби на Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

     Предложени са изменения в частта, регламентираща провеждането на търговете и конкурсите, които са насочени към намаляване на административната тежест върху кандидатите, тъй като се предвижда вместо представяне на определени документи от страна на участниците, тези обстоятелства да бъдат служебно установени от администрацията.

     Освен това считам, че е необходимо повишаването на наемните цени на част от общинските имоти, преднзназначени за отделни видове дейности. Това се налага предвид факта, че дълги години техните стойности не са били променяни, което е довело до тяхното несъответствие с реалните наеми в района.

    В този смисъл, основната цел на изменението е постигане на по-голяма справедливост и поставянето им в съответствие с актуалното състояние на имотния пазар, който през последните години бележи повишаване на ценовите нива. На последно място, но не и по важност, това ще даде възможност за увеличаване на приходите от наем, които могат да бъдат използвани за поддръжка и обновяване на общинските имоти.

   Понастоящем, наемните цените са определени в Тарифа за определяне на началния  размер на месечния наем за 1 кв.м. при предоставяне на общински помещения и терени към Наредбата.

 

  1. Цели, които се поставят с приемане на Наредбата:

 

    Постигане на съответствие и избягване на противоречия на текстовете от Наредбата с норми от по-висока степен. Актуализиране на наемните цени на общински имоти, съобразно развитието на имотния пазар. Повишаване на приходите от наем на общински имоти.

 

  1. Финансови и други средства необходими за прилагането на новата уредба:

      

   За прилагането на Наредбата, не е необходимо разходване на бюджетни средства.

 

  1. Очаквани резултати от приемането на Наредбата:

 

   Резултатите които се очакват от прилагането на Наредбата се свеждат до постигане целите, наложили приемането на същата.

 

  1. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз:

 

   Предлагания проект за изменение и допълнение на Наредбата е в съответствие с Конституцията на Република България,с европейското законодателство и с всички нормативни актове от по-висока степен .

 

   Настоящото предложение е направено на основание чл.21, ал.2 от Закон за местното самоуправление и местната администрация при спазване изискванията на чл.75-79 от Административнопроцесуалния кодекс и чл.7, ал.2 и чл.15, ал.1, чл.26 и чл.28 от Закона за нормативните актове.

Предложения и становища по проекта могат да бъдат направени в 30-дневен срок от публикуване на настоящото съобщение на e-mail: oba@rudozem.bg или в деловодството в административната сграда на   Общинска администрация - Рудозем   на  адрес:  гр.Рудозем, бул ” България ” № 15.

Настоящите мотиви са публикувани по електронен път на 23.11.2020 г. на следният интернет адрес на Община Рудозем: www.rudozem.bg

С уважение,

КМЕТ НА ОБЩИНА РУДОЗЕМ: /П/

/РУМЕН ПЕХЛИВАНОВ/

Мотиви към НРПУРОИ
Наемни цени на общински имоти
ПРОЕКТ за изменение на НРПУРОИ
Справка по чл.26, ал.5 от Закона за нормативните актове

 

                                                                                                    

Търсене
Проект BGENVIRONMENT-4.004-0002-C01 Общините Рудозем, Мадан и Девин работят заедно за повишаване на общинския капацитет за намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към променящия се климат