Уважаеми жители на Община Рудозем,
Във връзка с начина на изчисляване размера на такса битови отпадъци при прилагане на новите основи, предвидени в Закона за местните данъци и такси в сила от 01 януари 2026г., Община Рудозем стартира декларативна кампания, с цел събиране на информация, необходима за определяне на най-подходящия метод за таксуване.
В срок до 31.10.2025 г., собствениците/ползвателите на имоти в общината, следва да подадат Декларации по образец за физически и юридически лица, а управителят или председателят на управителния съвет на етажната собственост ежегодно до 31 октомври подава справка за броя на ползвателите по имоти в етажната собственост.
Декларациите може да подадете по един от следните начини:
- В отдел „Местни данъци и такси“ в Общинска администрация Рудозем ет. 1 или в кметствата по населени места;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
- по имейл: oba@rudozem.bg;
- по пощата или куриер на адрес: 4960 гр. Рудозем, бул. „България” №15;
Информацията е необходима за избор на най-оптимален вариант за изчисление на размера на таксата за битови отпадъци при спазване на принципа за понасяне на разходите от причинителя или притежателя на отпадъците.
Декалрация 1 за жилищни имоти
Декларация 2 за нежилищни имоти
Декларация за имоти, които не сe използват през цялата година